Tuotteet
Punta Core järjestelmät
PUNTA järjestelmällä lisäät yrityksesi tehokkuutta ja tuottavuutta
Järjestelmällämme tarjoamme yrityksille ja partnereille valmiin, joustavimman ja kustomoitavissa olevan ratkaisun älykkäisiin jakelu- ja säilytysratkaisuihin sekä prosessienhallintaan.
Modulaarisella kokonaisuudella tai yksilöllisesti räätälöidyllä ratkaisulla lisäämme yrityksesi toiminnan tehokkuutta ja tuottavuutta.
Hyödynnä osaamistamme ja asiantuntemustamme älykkäiden jakelu-, säilytys- ja lukitusjärjestelmien integroinnissa ja käyttöönotossa. Olipa tarpeenne sitten yksi tai tuhansia moduuleita.
Pystymme automatisoimaan minkä tahansa kokoisen, muotoisen tai lämpöisen noutopisteen
Verkkokauppa on muuttanut ihmisten ostoskäyttäytymistä pysyvästi. Yritysten täytyy pysyä kyydissä muuttuvassa kysynnässä. Noutomahdollisuuden lisääminen osaksi kaupan palvelua on arvokas tapa lisätä verkkokaupan myyntiä ja houkutella asiakkaita. Noutoratkaisut sopivat monen asiakkaan arkeen paljon paremmin kuin kotiinkuljetus.
“Suurin osa asiakkaistamme suosii noutoa, ja pandemian hellittäessä noudon rooli vahvistuu varmasti entisestään.”
Jarkko Kyttänen, S-Ryhmä
Noutopiste voi olla automatisoitu, miehitetty tai näiden yhdistelmä

ZeeMachine -
automaattinen noutopiste
Automaattinen noutolokerikko on kaupalle mahdollisuus parantaa asiakaskokemusta sekä laajentaa liiketoimintaa aukioloaikojen ja kaupan tilojen ulkopuolelle.
Toimitilojen tarjoajille ja taloyhtiöille kylmäsäädelty noutolokerikko parantaa tilan toimivuutta ja houkuttelevuutta.

ZeeLive -
palvelunoutopiste
Palvelunoutopiste on asiakaspalvelupiste, josta asiakas voi noutaa tilaamansa tuotteen asiakaspalvelijalta.
Palvelunoutopiste perustuu ZeeLive-pilvipalveluun, joka mahdollistaa tehokkaan noutopalvelun organisoinnin ja asiakaskommunikaation.
Automaattiset noutopisteet
Automaattinen noutopiste mahdollistaa kaupan liiketoiminnan laajentamisen asiakkaan arkeen sopivalla tavalla. Sijoittamalla automaattinen noutolokerikko kaupan yhteyteen, noudot voivat tapahtua aukioloaikojen ulkopuolella.
ZeeVending on liitettävissä mihin tahansa automatisoituun lokerikkokalustoon, joten ostaja ei koskaan jää yhden toimittajan loukkuun. Kalustotoimittaja on tarvittaessa kilpailutettavissa.
Moduuleihin pohjautuvan ratkaisun voi ostaa paloissa. Voit aloittaa peruslokerikosta ja laajentaa tarvittaessa palvelunoutoon.
Asiakkaalle nouto on tehokas ja hyvin arkeen sopiva tapa ostosten tekemiseen. 58% S-ryhmän asiakkaista valitsee verkkokaupassa noudon kotiinkuljetuksen sijasta.

01
Asiakas tekee tilauksen verkkokaupasta ja valitsee noudon ajankohdan.

02
Kaupan henkilökunta kerää tilauksen ostokset ja täyttää ne lokerikkoon.

03
Kun lokero on täytetty, järjestelmä lähettää asiakkaalle noutokoodin ja saapumisohjeet.

04
Asiakas noutaa tilauksen syöttämällä noutokoodin lokerikolla. Käyttöliittymä ja lokerikon valot ohjaavat asiakkaan oikealle ovelle.

05
Kun asiakas on noutanut tilauksensa ja sulkenut lokerikon oven, merkitsee järjestelmä tilauksen noudetuksi.
Automaattinoutopisteen käyttö asiakkaan näkökulmasta
Lisämoduulit automaattinoutoihin

ZeeMobile - Kaupan mobiilikäyttöliittymä
Automaattinen noutolokerikko on kaupalle mahdollisuus parantaa asiakaskokemusta sekä laajentaa liiketoimintaa aukioloaikojen ja kaupan tilojen ulkopuolelle.
Toimitilojen tarjoajille ja taloyhtiöille kylmäsäädelty noutolokerikko parantaa tilan toimivuutta ja houkuttelevuutta.

ZeeStaff pilvipalvelu - tehokkuutta asiakaspalveluun
Yksittäisenkin automaattisen noutopisteen hallinnointi kannattaa tehdä keskitetyn pilvipalvelun kautta. Useamman lokerikon hallinnointi keskitetysti tehostaa työtä huomattavasti. Noutojen tiedot välittyvät automaattisesti lokerikoille ja niiden hallinnoinnista vastaavalle työntekijöille välittyy ajantasainen kuva lokerikkonoutojen nykytilasta ja historiasta. Tarvittaessa noudoille voidaan määrittää lisäaikaa tai ovet voidaan avata palvelun kautta etänä.

ZeePad - Ilmoittautumistyökalu
Helppokäyttöinen näppäimistö mahdollistaa asiakkaan ilmoittautumisen noutopisteelle saapuessaan. Näppäimistön voi sijoittaa ulos sopivaan paikkaan ja koodin syöttäminen voi avata puomin tai automaattioven.

Palvelunoutopisteet
Palvelunoutopiste on asiakaspalvelupiste, josta asiakas voi noutaa tilaamansa tuotteen asiakaspalvelijalta. ZeeLive-järjestelmä kommunikoi asiakkaan kanssa ja kertoo noudon valmiustilasta, asiakas pystyy ilmoittamaan järjestelmän kautta saapumisaikansa ja asiakaspalvelija pystyy näin järjestämään noutologistiikan tehokkaasti.

ZeeLive - palvelunoutopisteen pilvipalvelu
ZeeLive-työkalut mahdollistavat palvelunoutopisteen rakentamisen jopa ilman alkuinvestointia. Järjestelmällä on mahdollista korvata hankalat noudon manuaaliset käytännöt. ZeeLive-verkkopalvelu luo asiakaspalvelijoille kokonaiskuvan tulossa olevista tilauksista. Järjestelmä pyytää asiakkailta ilmoituksen saapumisesta, joten tuotteita voidaan hakea varastosta valmiiksi ja näin optimoida logistiikkaa.
Lisämoduulit palvelunoutopisteille

ZeeLive noutopääte -
asiakaspalvelijan pikanäkymä
Kiinteä pääte, jonka kautta asiakaspalvelija saa ajantasaisen kuvan tulevista noudoista ja pystyy suorittamaan noutojen tärkeimmät toiminnat tehokkaasti.

Lipuketulostin -
logistiikkaa tehostamaan
Tuotteiden nouto varastosta on yksi tärkeimmistä palvelunoudossa optimoitavista kohteista. Helppolukuinen, noudon kannalta tärkeät tiedot ja tunnisteet sisältävä lipuketulostin mahdollistaa tuotteiden tehokkaan noudon varastosta ja helpon varastonhallinnan. Ennen kaikkea tämä vähentää työntekijöiden kuormaa ja inhimillisten virheiden mahdollisuutta.

ZeePad -
Ilmoittautumis-työkalu
Helppokäyttöinen näppäimistö mahdollistaa asiakkaan ilmoittautumisen noutopisteelle saapuessaan. Näppäimistön voi sijoittaa ulos sopivaan paikkaan ja koodin syöttäminen voi avata puomin tai automaattioven.

Infonäyttö -
tilannekuvan luomiseksi
Tulossa olevat noudot kannattaa esittää työntekijöille yhdellä silmäyksellä infonäytön kautta. Näytön asennus noutopisteelle sopivaan paikkaan kuuluu näytön hintaan.
Ratkaisumme on laajasti käytössä
Noutoratkaisuillamme mahdollistetaan kymmeniä tuhansia noutotapahtumia viikossa. Videolla on visualisoitu koko Core Factoryn mahdollistaman noutoverkoston normaalin maanantain käyttödata.
Animaatiossa pelinappulat kuvaavat yhtä asiakasta ja pallot yhtä tilausta.

Case-esittely - S-Ryhmä
Core Factory on tuottanut älyn, käyttöliittymän ja pilvipalvelut S-Ryhmän Suomen kattavimpaan kylmäsäädeltyyn noutolokerikkoverkostoon.
Ratkaisussa toteutuvat korkeat vaatimukset elintarviketurvallisuuden ylläpidosta, luotettavuudesta ja kustannustehokkuudesta.
Tekoäly analysoi laitteita väsymättä ja ilmoittaa poikkeamista
Krispi on markkinoiden ainoa tekoälyavusteinen kylmälaitteiden valvontatyökalu, joka tekee laitteiden toimintaan liittyvät tärkeimmät poikkeamat ja havainnot näkyväksi.
Aivan kuin käytössä olisi tuhansia koulutettuja analyytikkoja seuraamassa kaikkia kylmälaitteitasi ympäri vuorokauden ja joiden työstä saisit päivittyvän, keskitetyn ja käytännönläheisen raportin päätöksentekosi tueksi. Tämä mahdollistaa korkeatasoisen tuoteturvallisuuden, huomattavan energiansäästön ja huollon optimoinnin.
Krispi on yhteensopiva useimpien kylmäjärjestelmien kanssa ja lisää yhteensopivuuksia voidaan lisätä tarvittaessa.
Krispin avulla
Krispi valvoo kaikkia HOK-Elannon kauppakohteita
Core Factory Oy on kehittänyt Krispi-ratkaisun läheisessä yhteistyössä päivittäistavarakaupan myymälöiden parhaiden kylmäasiantuntijoiden kanssa.

Havainnollinen käyttöliittymä
Selaimella käytettävä Krispi-pilvipalvelu näyttää yhdellä silmäyksellä kaikkien kylmälaitteiden tilanteen ja mahdollistaa nopean puuttumisen havaittuihin poikkeamiin. Tarkka näkymä säätötoimenpiteiden vaikutuksiin auttaa lämpötilojen optimoinnissa.
Käyttöliittymä tarjoaa useita eri tason näkymiä kylmälaitteiden tilaan. Kokonaisen myymäläverkoston tärkeimmät havainnot löytyvät vilkaisulla. Myös sukellus yksittäisen kaupan tasolle ja jopa yksittäisen laitteen tilaan ja historiaan on mahdollista. Tämän tiedon avulla on mahdollista priorisoida huoltotoimenpiteet ja laitteiden säädöt. Tarkka kuva kaikkien laitteiden tilasta mahdollistaa huoltokäyntien tehostamisen. Samalla käynnillä voidaan säätää kaikki kohteen säätöä tai huoltoa tarvitsevat kylmälaitteet.

ZeeMachine -
automaattinen noutopiste
Automaattinen noutolokerikko on kaupalle mahdollisuus parantaa asiakaskokemusta sekä laajentaa liiketoimintaa aukioloaikojen ja kaupan tilojen ulkopuolelle.
Toimitilojen tarjoajille ja taloyhtiöille kylmäsäädelty noutolokerikko parantaa tilan toimivuutta ja houkuttelevuutta.

Tekoäly seuloo valtavasta datamassasta oleellisia huomioita, jotka esitetään käyttöliittymässä havainnollisesti.
Krispin suurin vahvuus on sen tekoäly, joka pystyy löytämään poikkeamat samaan tapaan kuin ihmisasiantuntija. Markkinoilla on lukuisia yksittäisten kylmälaitevalmistajien palveluita, jotka pystyvät näyttämään kyseisen laitevalmistajan kylmälaitteiden nykytilan. Mutta ainoastaan Krispi pystyy seulomaan kaikkien valmistajien laitteiden datamassasta huollon ja ylläpidon kannalta oleellisimmat havainnot näkyviksi.

Yhteensopivuus ja käyttöönotto
Krispistä poikkeuksellisen tekee sen mahdollisuus kytkeytyä mihin tahansa laitteeseen. Yhteensopivuus rakennetaan Core Factoryn kehittämän ZeeCore edge-yksikön avulla. Käyttövarmin ratkaisu on sijoittaa ZeeCore valvottavien kylmälaitteiden läheisyyteen, mutta tarvittaessa samalla yksiköllä voidaan valvoa verkon yli useamman kohteen kylmälaitteita.
Jos liikkeen kylmälaitteet on jo verkotettu, esimerkiksi keskuskylmäkoneen kautta, ZeeCoren ja Krispin käyttöönotto voidaan tehdä yhdessä päivässä. ZeeCoree liitetään sähköverkkoon, kylmälaiteverkkoon ja internet-verkkoon. Tämän jälkeen Krispin käyttöönotto voidaan tehdä etänä. Pystymme ottamaan useita kauppakohteita käyttöön saman päivän aikana.
Vaikka kohteen kylmälaitteita ei olisikaan verkotettu valmiiksi, Krispi voidaan silti ottaa käyttöön. Määrittelemme kohteen tarvitsemat toimenpiteet esitietoja kerätessämme. Meillä on kokemusta yli 400 valvontakohteen käyttöönotosta, joten pystymme auttamaan parhaiten erilaisiin kohteisiin sopivien ratkaisujen löytämisessä.

Järjestelmä on käyttövarma
Krispi pystyy kommunikoimaan kylmälaitteiden kanssa myös täysin ilman langattomia sensoreita. Tarvittaessa sensoreilla voidaan täydentää mittauksia, mutta käyttöönotto on suoraviivaisinta laitteiden omia sensoreita lukemalla. Näin järjestelmä on myös helppo ylläpitää.
Järjestelmän toteutustavan ansiosta Core Factoryn asiakastuki pystyy analysoimaan ja ratkaisemaan useimmat tiedonkeruuongelmat tehokkaasti etänä.
Krispi tuottaa kylmälaitteiden valtavasta datamassasta väsymättömästi havaintoja laajudella, johon ihmiset eivät pysty.
Näiden havaintojen avulla jo yksittäisen kohteen säästöpotentiaali on tuhansia euroja vuodessa.
Sopivan ratkaisun määrittely tarpeeseesi
Käytettävä kylmäteknologia
Onko kylmälaitteet jo valmiiksi verkotettu? Jos kyllä, Krispin kytkeminen on helppoa. Jos ei, laitteet voidaan joko johdottaa, tai hyödyntää langattomia sensoreita.
Kohteen koko
Analysoitavien kylmälaitteiden
määrä vaikuttaa hintaan.
Kauppakohteiden määrä
Krispin hankkiminen kerralla useampaan kohteeseen on edullisempaa, kuin yksittäisiin.
Esimerkkihinta
Supermarket-kokoisessa kohteessa, jossa on 35-70 kylmälaitetta, Krispin hinnaksi muodostuu 65€ / kk + kertaluontoinen käyttöönottokustannus 2900€. (Sis ZeeCore-yksikön 5v takuulla)